Jørgen i Hjørring

"Jørgen i Hjørring" den ligger jo lige for...

søndag, oktober 01, 2006

Út vil eg
Betyder på dansk "jeg vil ud" eller da det blev sagt 1239 betød det vist "jeg vil hjem", men det var den første fornemmelse "jeg vil ud" som jeg vågnede med i morges.
-Røde kors manglede folk til en landsomfattende indsamling. Sara og jeg har gået rundt nogle gange med raslebøsser for Islands Røde Kors i Havnefjord, så jeg ringede i Dansk Røde Kors tlf. 7010 0000 og spurgte om hvor jeg skulle møde op i Hjørring. Efter en lang betænkningstid svarede kvinden med Københavnsk accent: "Nej, der ude har vi altså ikke nogen!"
-Så tog jeg travesko på og gik ud og lod tilfældighederne råde. Det var sådan set for at få kaffe at jeg gik ind på togstationen, men der stod der lige et lokaltog til Hirtshals, så det endte med, at jeg havde en fin dag i Hirtshals. Vejret var flot i dag - og det har det forøvrig været hele den sidste måned "den varmeste september måned nogen sinde!"