Jørgen i Hjørring

"Jørgen i Hjørring" den ligger jo lige for...

torsdag, september 21, 2006


Man skal sætte sig et mål.
Da jeg kom til Hjørring fik jeg et turistkort henne i benzin-stationen. På bagsiden var der et kort over Nordjylland. Jeg så med det samme at mit mål var at løbe til Vesterhavet.
Der er faktisk ret langt, specielt når man løber forkert. Sidste weekend gjorde jeg to forsøg som mislykkedes pga. navigationsproblemer, men jeg har ikke opgivet håbet.

4 timer senere
Det var lige det der skulle til: At udrordre hjemmesiden. Jeg løb ud til Nørlev Strand efter arbejde; kom lige før kl. 18. Strandkøbmanden skulle lige til at lukke. Ikke bare aften-lukke. Nej, lukke for sæsonen, så der var ikke mange vare på hylderne. Jeg fandt dog en "isbåd" og noget citron-te. Det er nok 40 år siden jeg sidst har fået en isbåd -og den smagte himmelsk. På vejen hjem løb jeg nu ikke så meget, med havde det dejlig mens jeg gik - spise kirsebær og æbler som hang ud over vejen.