Jørgen i Hjørring

"Jørgen i Hjørring" den ligger jo lige for...

søndag, oktober 15, 2006

Sømandsliv
Nu har jeg aldrig været sømand, men jeg kan forestille mig, at min tilværelser her i Hjørring er ligesom at være på søen. Væk fra familie, venner, hund og hjem. Bare have sig selv at tænke på. Jeg har forsøgt at have en hård selvdiciplin for ikke at gå i hundene. Jeg møder selvfølgelig på arbejdet når jeg skal. Får ingen øl hjemme foran TV og ikke en eneste cigar. En løbetur hver anden dag og ordenlig kost.
I denne weekenden har sømanden så været i land, om så må sige. Ole MR Superbruger inviterede mig på en køretur i det Nordjyske og hjem på husandsstedet syd for Hjørring. Det må være et heldagsjob at holde alle de interesser i gang som den mand har. Bl.a. har han en svaghed for Citroëner. Da jeg spurgte om jeg måtte tage et billede af den gamle Citroën inde i garagen, spurgte Ole: "Kan du ikke prøve at undgå at få alt rodet med?" Det var lidt svært.
Så i går aftes var afdelingens personale inviteret ud i kollega Steen og hans kones sommerhus i Vesterhavsklitterne. Det blev en mægtig festlig aften med alle variationer af grillkød og der manglede ikke noget. Da jeg rejste mig for at gå stod der to åbnede fulde vinflaske foran mig. I dag er jeg glad for, at jeg ikke (også) gjorde kål på dem.
.. og så fik man jo også et par gode tilbud. Hvis jeg husker ret, så var der i hvert fald to , der ville op og arbejde hos os i Domus.

1 Comments:

Blogger Eva said...

endelig noget at læse som man ikke bliver færdig med paa 2 sek!! Lyder som en hyggelig week-end :)

7:08 PM  

Send en kommentar

<< Home